מדריך מיוחד: איך לסגל הרגלי שינה בריאים אצל ילדים?

You are currently viewing מדריך מיוחד: איך לסגל הרגלי שינה בריאים אצל ילדים?

אחד מהאתגרים הקשים ביותר בעבור כל הורה הוא היכולת לסגל לילדים הרגלי שינה בריאים. כיצד תוכלו לעשות זאת באופן קל ועקבי? על כך – במדריך המיוחד.

הרגלי שינה בריאים לילדים: חלק בלתי נפרד מדאגה להתפתחות

מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות העלו כי ילדים אשר הולכים לישון מוקדם כמו גם מצליחים להירדם באופן עצמאי הם בעלי זיכרון משופר כמו גם כושר ריכוז גבוה. למעשה, שינה לא רציפה עלולה להוביל להתנהגות אימפולסיבית, עיכוב התפתחותי, פגיעה במערכת החיסונית וכן הפרעות קשב וריכוז שמשפיעות לא רק על הילדים אלא גם עליכם ההורים. חשוב לדעת כי השינה היא הזמן היחיד שבו המוח מעבד ומאחסן את המידע כמו גם מנקה את עצמו מפולסת מיותרת ועל כן חשיבותה של הרגלי שינה בריאים היא חיונית מאוד בעבור ילדים ועל כן הטמעה של הרגלי שינה נכונה צריכים להתחיל החל מגיל חמישה חודשים. עם זאת, לא פעם התהליך עצמו עשוי להיות מאתגר ועל כן בחרנו לרכז בעבורכם את הנקודות החשובות לטובת יצירת הרגלי שינה בריאים אצל הילדים שלכם. מוכנים? בואו נתחיל:

סביבת שינה

חלק מהותי מתהליך הגירוי של הילדים להיכנס למיטה ולהירדם מבוסס על סביבת השינה. אל תוותרו על ביקור בחנות לכלי מיטה, מתוך מטרה לאבזר את החדר בכלי מיטה איכותיים עם שימת דגש על מזרן. למעשה, המזרן הוא אלמנט חיוני להירדמות כמו גם לשינה רציפה. מזרני לטקס נחשבים למזרנים איכותיים מאוד בעבור ילדים כמו גם מבוגרים, בשל היותם עמידים כמו גם מיוצרים מחומר טבעי ונושם הדוחה את קרדית האבק כמו גם מעניק תחושה של יציבות, ועל כן הוא אידיאלי בעבור ילדים וכן יצירת סביבת שינה נעימה אך גם בריאותית.

יצירת סביבת שינה ניטרלית

הקפידו להרדים את הילדים תמיד בחדר שלהם, מתוך מטרה למנוע מצב שבו הילדים מפתחים תלות בכם כהורים כמו גם יוצר תחושה של רתיעה ומקום שאינו בטוח בעבורכם. הוציאו מהחדר את כל האמצעים שעשויים לעורר אותם – החל מטלוויזיה ועד מחשב ובמידה ומדובר בילדים גדולים, הקפידו לקחת מהם את המכשיר הסלולרי או לכבות אותו ברגע שנכנסים לדירה. חשיפה ממושכת למסכים משפיעה על היכולת של הילדים להירדם, ועל כן חדר ניטרלי ונטול הפרעות מהווה חלק חשוב מאוד בתהליך של הטמעת הרגלי שינה נכונה.

מדריך מיוחד: איך לסגל הרגלי שינה בריאים אצל ילדים?

עקביות

חשוב מאוד להיות עקביים וזאת מתוך מטרה ללמד את הילדים להירדם באופן עצמאי ובשעות קבועות. לכן, ההמלצה הגורפת של מומחים לתחום השינה היא ליצור טקס שינה הבנוי מגירויים שונים שחוזרים על עצמם שוב ושוב. במסגרת הטקס הילדים יכולים לדעת מראש למה הם צריכים לצפות כחלק מתהליך של הירגעות לקראת השינה. כאשר הילדים רגועים הם יכולים להירדם בצורה טובה יותר, ועל כן תרגלו את טקס השינה החל מהרגע שבו הילדים מראים סימנים הופעות, כאשר השעות הטובות ביותר לשנת לילה איכותית בעבור הילדים מתחיל בין השעות 18:30 ועד 20:00 בערב לכל היותר.

אי דילוג על מנוחת יום

רבים מההורים סבורים כי מנוחה באמצע היום עלולה להרוס את שנת הלילה. מדובר בטעות, מאחר ובשעות הלילה הילדים עלולים להגיע למצב של עייפות יתר המונעת ממנו להירדם בצורה רציפה. עד גיל 36 חודשים מומלץ להרדים את הילדים לעד שעתיים במהלך היום, בהתאם לסימני עייפות.

לסיכום, המשפט "לישון כמו תינוק" הוא כישור חיים אותו ניתן  ללמד ולהטמיע אצל הילדים עוד בגילאים צעירים מאוד. עקביות ושמירה על סביבת שינה איכותית וניטרלית לצד מעקב אחר קצב ההירדמות מהווה את הדרך הטובה ביותר ליצור הרגלי שינה נכונים. במידה ואתם מתקשים בתהליך, אל תהססו ליצור קשר עם יועצת שינה מוסמכת לטובת קבלת מידע והכוונה.

 

חשוב לציין שאין לראות בנכתב מעלה כחוות דעת רפואית או המלצה. אנא היוועצו עם רופא במידת הצורך.