תופעות עונות המעבר: התופעות שעשויות להופיע אצל ילדיכם – ומה אפשר לעשות?

בזמן תקופת עונות המעבר מתרחשות לא מעט תופעות רפואיות אצל ילדים הכוללים בין היתר ליחה, דלקות גרון, אלרגיות, יובש ועוד. מה אפשר לעשות בכדי להקל על ילדכם? להלן סקירה מיוחדת.

חילופי עונות: מהן התופעות שעשויות להופיע אצל הילדים?

תקופת חילופי העונות היא תקופה מרגשת המציעה לא רק תחושה של התחדשות ושינוי אלא גם לא מעט תופעות בריאותיות המופיעות בקרב ילדים. תופעות אלו לרוב אינן מסכנות חיים וחולפות מעצמן, אולם הן משפיעות מאוד על איכות החיים של הילדים, בוודאי שלכם.  מהן התופעות שעשויות להופיע אצל הילדים וכיצד מטפלים? על מנת לסייע לכם, ריכזנו את כלל התופעות המוכרות וכן את דרכי הטיפול, לטובת מעבר חלק של תקופת המעבר. עם זאת, שימו לב כי במידה והילדים אינם חשים בטוב ואתם מבחינים בהחמרה נדרש לגשת בדחיפות לרופא לטובת קבלת טיפול. בנוסף לכך, אם מדובר בתופעות שחוזרות על עצמן רצוי להתייעץ עם רופא ילדים לטובת יצירת תוכנית טיפול אפקטיבית לטובת התמודדות עם תופעות עונות המעבר שעלולות להחמיר במידה ואינן מטופלות.

ליחה

הצטננות היא תופעה נפוצה מאוד המתרחשת בזמן תקופת המעבר, כאשר אחד התסמינים של ההצטננות כוללים גם הופעה של ליחה שיכולה להופיע בצבע שקוף, צהוב, ירוק או חום. מאמר שמפרט קצת יותר בנושא מאפשר לכם לקבל מידע מהימן אודות הסיבות להופעה של ליחה וכן כיצד לטפל בליחה ובהצטננות באופן יעיל. בין הדרכים: שינויים בהרגלי התזונה, הגבהה של פלג הגוף העליון של הילד באמצעות דחיפה של מגבת למזרן וכן טכניקות נשימה המאפשרות לשחרר את הליחה.

 יובש בעור

בעקבות שינויי טמפרטורה המתרחשים בזמן תקופת המעבר נגרם יובש בעור, גם אצל ילדים. מדובר בתופעה שהופכת את העור למחוספס וחסר גמישות ולעיתים אף מופיע במפרקים, מה שגורם להפרעה ביכולת התנועה. בכדי לטפל בתופעה רצוי להשתמש בתכשירי לחות עדינים וכן להימנע משיפה ממושכת לשמש. שימו לב כי ניתן לבצע רכישה בבתי המרקחת של תכשירי לחות המיועדים לילדים לטובת התמודדות עם יובש, כמו גם ערכות טיפוליות, ובהתאם לכך לטפל באופן נקודתי ביובש. בנוסף, הימנעו ממקלחות קרות והקפידו לייבש היטב את העור מיד לאחר המקלחת, מתוך מטרה לטפל בבעיה כמו גם לספק לחות לאזורים היבשים.

תופעות עונות המעבר: התופעות שעשויות להופיע אצל ילדיכם - ומה אפשר לעשות?

אלרגיה

אלרגיה עונתית מופיעה אצל לא מעט ילדים ומתבטאת באדמומיות ועודף הפרשות. האלרגיה מתרחשת על רקע של תגובה חיסונית המתרחשת בעיקר בזמן תקופת האביב, בשל גרגרי צמחים שונים הנישאים באוויר ואשר גורמים להתייבשות של מזג האוויר. המגע של הגרגרים עם רירית האף גורמת לתאים ברירית הנשימה לשחרר חומר שנקרא היסטמין והוא זה שגורם להופעה של האלרגיה שעלולה להתרחש לא רק בתקופת האביב אלא לאורך כל השנה. באמצעות בדיקה אצל רופא כמו גם במרפאת אלרגיה ניתן לקבל טיפול הכולל בין היתר ספריי לאף, טיפות וכן תרופות.

לסיכום, עונת המעבר מהווה טריגר להופעה של תופעות בריאותיות כמו הצטננות, ליחה (גם במקרים של שיעול עם ליחה), יובש בעור, אלרגיה ואפילו בעיות שינה. זכרו כי בסופו של דבר תופעות אלו לרוב חולפות מעצמן ואינן מסכנות את הילדים אך הן עלולות לגרום לפגיעה משמעותית באיכות החיים, בייחוד בשל שהות ארוכה בבית וכן איכות שינה ירודה. על כן, מעקב המתבצע באופן שוטף אצל הרופא כמו גם מעבר על הטיפים אותם הצגנו לכם כאן בסקירה ניתן לספק לילדים מענה ותמיכה לטובת התמודדות עם התופעות הלא נעימות המתרחשות באופן קבוע בכל עונת מעבר.